Titlu

în dialog cu comunitatea

BIBLIOTECA OVIDIUS ÎŢI OFERĂ CE ARE MAI BUN: INFORMAŢIE UTILĂ, CELE MAI ATRACTIVE SPAŢII, BIBLIOTECARI CALIFICAŢI
VINO ŞI TE VEI CONVINGE!


Menu

miercuri, 1 octombrie 2014

Vasile Demetrius

Vasile Demetrius s-a născut la 1 octombrie 1878, în Braşov Este fiul Elisabetei şi al lui Du­mitru Ogea, sobar de meserie. Demetrius a început şcoala la Bucureşti, unde a fost înmatriculat cu numele de familie Dumitrescu. Starea mate­rială precară a părinţilor i-a împiedicat să urmeze mai mult de patru clase primare şi l-a silit să practice felurite îndeletniciri: ajutor de librar, muncitor la o ţesătorie, la o fabrică de zahăr, corector de ziar, învăţător suplinitor, administrator de moşie, funcţionar la Ministerul Domeniilor. Căsătorit cu Antigona Rabinovici, a avut o fiică, Lucia Demetrius, scriitoare. Scrie versuri, este un harnic romancier, face traduceri. Debutează în literatură în 1898, semnând V. Demetrius, nume pe care îl va adopta de acum înainte.

Se stinge din viață la București, în data de  15 martie 1942.

P.S. Biblioteca noastră dispune de un volum de Versuri alese (Casa școlarilor, 1943) și „Monahul Damian”, din seria „Romanul popular”.

Ea nu era

Ești tu? Mă chemi iubito tu?
Ori frunzele șoptesc în vis?
Lăsa-vei ochiul meu închis
De noaptea care m-abătu

Mă-ntreb mereu de tot ce sânt?
Căci eu te-aveam, și eram doi!
Ești tu? Foșnesc mătăsuri moi?
Sânt frunze veștete! e vânt!

Ce noapte grea! e plumb în cer!
Pe ochii mei s-așterne ceața.
Ah, părul tău mi-atinge fața?
Nu: salcia se frânge-n vaier.

Apleacă-te și zi-mi: „iubite!”
Ți-s ude genele-amândouă!
Era-n spre zi, și stropi de rouă

Picau din frunzele pălite.