Titlu

în dialog cu comunitatea

BIBLIOTECA OVIDIUS ÎŢI OFERĂ CE ARE MAI BUN: INFORMAŢIE UTILĂ, CELE MAI ATRACTIVE SPAŢII, BIBLIOTECARI CALIFICAŢI
VINO ŞI TE VEI CONVINGE!


Menu

vineri, 4 decembrie 2015

Ce citesc șefii instituțiilor de drept și de forță din RM?



(continuare)
Adjunctul lui Gurin este interesat de serviciile secrete sovietice
Eduard Harunjen, prim-viceprocuror general

În ultima perioadă, citesc doar sute de dosare penale și articole din ziare. De vreo trei ani, n-am pus mâna pe nicio carte de literatură artistică. Dacă interpretăm problema altfel și apreciem fiecare dosar ca pe o istorie scrisă a cuiva, aș putea să mă mândresc în această privință. Însă vă dați seama că un dosar nu se citește, ci se studiază. Astă vară, când am avut concediu, am citit o serie de cărți documentare de Victor Suvorov, fost ofițer al Direcției Generale de Informații a Ministerului Apărării al URSS. „Acvariul. Cariera și defecțiunea unui spion sovietic” descrie activitatea autorului în serviciile de spionaj militar sovietice și metodele de tortură aplicare de către acestea. O altă carte din aceeași serie este „Spărgătorul de gheață” despre modul, cauzele și autorii declanșării celui de-al Doilea Război Mondial, precum și despre relația Stalin-Hitler. Este o analiză bazată pe documente secrete, la care Suvorov spune că a avut acces. În „Eliberatorul”, autorul povestește cum a văzut el, în calitate de ofițer al armatei sovietice, intervenția trupelor URSS în Cehoslovacia din 1968. Prefer literatură documentară și la aceasta și-a pus amprenta și meseria mea, probabil. În anii de școală și studenție, când eram liber în gândire și nu aveam atâtea probleme, am citit foarte mult, în special cărți de istorie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu