Titlu

în dialog cu comunitatea

BIBLIOTECA OVIDIUS ÎŢI OFERĂ CE ARE MAI BUN: INFORMAŢIE UTILĂ, CELE MAI ATRACTIVE SPAŢII, BIBLIOTECARI CALIFICAŢI
VINO ŞI TE VEI CONVINGE!


Menu

vineri, 18 decembrie 2015

Ce cărți citesc antreprenorii? Istorie, formare personală și clasicii literaturii universale




Valentin Frunză, fondatorul atelierului de încălțăminte „Valentin Frunză & Co”
Din 2009, de când m-am întors acasă și am început să fac pantofi, am citit foarte puține cărți, vreo două-trei. Înainte citeam mult mai mult. Dar am descoperit cărțile audio. În munca mea ele sunt foarte utile, pentru că mâinile îmi sunt ocupate, ochii - concentrați, dar urechile sunt totalmente libere. Lucrez într-o atmosferă de liniște, concentrare maximă și cărțile audio le ascult cu plăcere, împreună cu calfele mele. Decât să bârfim, mai bine ascultăm ce spun oamenii deștepți. Acum am intrat într-o perioadă de pasiune pentru istorie. Ultimele cărți pe care le-am ascultat sunt toate din domeniul acesta. Am ascultat volumul de memorii „Labirintul” de Walter Schellenberg”. Autorul a fost șeful serviciului de contra-spionaj al lui Hitler. Cartea aceasta mi-a adus aminte de renumitul serial rus „17 clipe ale unei primăveri” de Iulian Simionov. Nu sunt atât de pasionat de film, dar am găsit cartea în format audio și am ascultat-o. Mi-a plăcut foarte mult. E un scurt roman cu spioni. Recent am început să ascultăm cartea „Drevniaja Rusi i velikaia stepi” (Rusia străveche și marea stepă, trad. red.) de Lev Gumilev. Am citit multe cărți scrise de acest autor. Îmi place mult acest istoric, viziunea lui asupra istoriei, modul în care o tratează. Cunoscând biografia lui, sunt sigur că nu a fost influențat de careva factor politic.
Bineînțeles, mie îmi place foarte mult să deschid o carte, să aud răsfoitul paginilor, că sunt și eu meșter, îmi plac obiectele, îmi place să simt sub degete factura pielii. Așa și cu cărțile, îmi place mirosul unei cărți, să-i admir tiparul, albeața foii. Dintre cărțile tipărite am la îndemână un album de pictură moldovenească și o carte, pe care o consider, de căpătâi – „Ob istine, jizni i povedenii” (Despre adevăr, viață și comportament, trad. red.) de Lev Tolstoi. E o super carte, pe care cred că trebuie să o aibă toată lumea, dacă ar urma-o ar trăi altfel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu