Titlu

în dialog cu comunitatea

BIBLIOTECA OVIDIUS ÎŢI OFERĂ CE ARE MAI BUN: INFORMAŢIE UTILĂ, CELE MAI ATRACTIVE SPAŢII, BIBLIOTECARI CALIFICAŢI
VINO ŞI TE VEI CONVINGE!


Menu

joi, 18 septembrie 2014

Poetul care a murit de dor

Semne de carte și biblioteci
Romulus Vulpescu s-a născut la Oradea în ziua de 5 aprilie 1933. Este fiul Elenei (născută Botez) și al lui Constantin Vulpescu, maistru militar armurier.
A urmat, la București, școala primară, liceele „Sf. Andrei” (1939-1948) și „Gh. Șincai” (1948-1951), unde a frecventat clasele X-XI la seral, în paralel cu o școală profesională (1950-1951), devenind și strungar calificat.
S-a înscris apoi la Facultatea de Filologie, Secția Limba și Literatura Română, a Universității din București, pe care a absolvit-o în 1955.
După absolvire, a lucrat ca redactor la Editura de Stat pentru Literatură și Artă (1955-1960), la Editura pentru Literatură Universală (1961-1964), la revista „Luceafărul” (1964-1965), ca secretar literar și director adjunct la Teatrul „Barbu Delavrancea” (1967-1969), muzeolog la Muzeul Literaturii Română și în redacția „Manuscriptum” (1970-1973), secretar la Uniunea Scriitorilor din România (1973-1989), director al Teatrului Mic (1990-1991).  Căsătorit cu prozatoarea Ileana Vulpescu, cu care a avut o fiică, Ioana.
A fost senator din partea Frontului Salvării Naționale în Legislatura 1990-1992, când a fost membru în grupurile de prietenie cu statul Israel, Franța și Ungaria, apoi a fost membru în Consiliul Național al Audiovizualului între 1994 și 1998.
A fost membru al Partidului România Mare, Laureat al Premiilor Fundației „România Mare” pe anul 1990.
Zguduit de  tragedia morțiii fiicei lui, Ioana Vulpescu, de numai 41 de ani, peste o lună, la 18 septembrie 2012, se stinge din viață. Avea 79 de ani. A fost  poet, scriitor, traducător, editor, publicist și politician român. 
 Ruga mea de seară
Ingaduie, Doamne, să-mi închei
Rugăciunea de seară ca de-obicei:

"Bunule Dumnezeu,
Când ai sa vrei
Să mă chemi la Tine,
Rogu-Te să-l iei
Mai întâi pe câinele meu,
lăsându-mă-n viață pe mine:
Murind eu ar suferi el
Veghindu-mi crucea de la căpătâi.

Și să nu ma socoți mișel,
Dar fie-mi oricât de greu,
Parinte,-ndura-Te-a-mi harazi,
După ce și-o da sufletul ,înc-o zi:
Ca moartea lui s-o plâng eu."

P.S:  În colecția de carte a  Bibliotecii „Ovidius”  puteți  găsi versuri de Romulus Vulpescu și romanele soției sale : „Carnetul din port-hart”,  „Sărută pământul acesta” și cartea „Arta conversației”.