Titlu

în dialog cu comunitatea

BIBLIOTECA OVIDIUS ÎŢI OFERĂ CE ARE MAI BUN: INFORMAŢIE UTILĂ, CELE MAI ATRACTIVE SPAŢII, BIBLIOTECARI CALIFICAŢI
VINO ŞI TE VEI CONVINGE!


Menu

miercuri, 25 noiembrie 2015

Ce cărți citesc deputații?



Ziarul  național TIMPUL a încercat să afle de la funcționarii noștri care sunt ultimele trei cărți pe care le-au citit și de ce le-au ales anume pe acestea. Iată ce au răspuns câțiva deputați din actualul Parlament: 

Valeriu Ghilețchi, deputat PLDM

Eu citesc permanent „Biblia”. Acesta e un bun și un sfânt obicei de-al meu.
A doua carte pe care o citesc în prezent este în engleză, un bestseller internațional, care se numește „The Decision Book: 50 Models for Strategic Thinking”, scrisă de Mikael Krogerus. Este vorba de 50 de modele pentru o gândire strategică. Am considerat că, în actuala criză politică, ar fi bine să mă documentez asupra mai multor modele de luare a deciziilor.
Cea de-a treia carte pe care o termin deja este despre Apostolul Pavel și o citesc tot în engleză. Aceasta a fost scrisă de Charles Swindoll și are denumirea originală „Apostle Paul”. Eu în școală am învățat franceza, dar engleza am început s-o studiez în anii 90, când a apărut oportunitatea de a merge peste hotare. Atunci am înțeles că rolul limbii engleze este extrem de important. Pentru mine era necesar să citesc literatură teologică, iar majoritatea cărților de profil sunt scrise în engleză, cel puțin literatura evanghelică protestantă.

Elena Hrenova, deputat PSRM

Eu am citit „Notre-Dame de Paris” de Victor Hugo. Cartea asta mi-a rămas în minte prin faptul că personajul principal iubea atât de mult eroina, că era gata să facă și o infracțiune de dragul ei.
Recent am recitit biografia lui Lenin. Nu-mi mai amintesc autorul, dar acolo sunt scrisorele de-ale lui, lucrări și multe alte elemente, dar sigur nu Lenin a scris-o. Această carte m-a influențat foarte pozitiv. De acolo am înțeles cât de măreț a fost acest om. O personalitate cu un nivel înalt de cultură și extraordinar de modest. Lenin este un geniu, care se naște odată la două secole. Eu în general citesc a dracului de mult. Iubesc lectura. Doamne ferește câte cărți am mai citit.
Aș vrea să menționez „Capitalul” de Karl Marx. Acum am început să citesc această carte, dar nu prea am timp, decât doar în zilele de weekend. Sunt foarte ocupată. Am și multă literatură clasică încă din perioada sovietică pe care o recitesc. Vreau să vă zic că atunci când citești în tinerețe, vezi lucrurile într-un fel, dar când recitești aceleași cărți, fiind mult mai matur, înțelegi totul complet diferit. (va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu