Titlu

în dialog cu comunitatea

BIBLIOTECA OVIDIUS ÎŢI OFERĂ CE ARE MAI BUN: INFORMAŢIE UTILĂ, CELE MAI ATRACTIVE SPAŢII, BIBLIOTECARI CALIFICAŢI
VINO ŞI TE VEI CONVINGE!


Menu

duminică, 23 octombrie 2016

Rătăcind pe Cascada Scărilor din Parcul Valea Morilor


Serviciile bibliotecii
Demult, n-a fost atât de așteptată duminica de către copii. Participanții la programul „Rătăcind prin Chișinău” au venit la bibliotecă din timp și s-au așteptat unul pe altul pe parcursul a două ore. Apoi, la ora 13.00 am mers organizat în Parcul din Valea Morilor. Primul obiectiv vizitat a fost Monumentul „Recviem Dragostei” , în memoria Doinei și a lui Ion Aldea Teodorovici.  Am coborât treptele și ne-am oprit în fața Monumentului Polițiștilor căzuți în luptă. A urmat Orășelul Copiilor și Teatrul de Vară sau Teatrul Verde cu 5000 de locuri. Aici, la sfârșitul anilor 80 se întruneau membrii Cenaclului „Alexe Mateevici”, o formațiune literar-politică care lupta pentru independență, limbă și alfabet. Ne-am plimbat pe malul Lacului, săpat de tinerii chișinăueni în 1950, la inițiativa lui Leonid Brejnev. Am urcat Cascada Scărilor până la Rotondă. Am vizitat Estrada de Vară, unde cândva se adunau muzicienii aerofoni din tot orașul într-o mare și frumoasă fanfară. Și aici s-au petrecut ședințele Cenaclului „Mateevici” la care au fost prezenți scriitorii Grigore Vieru și Dumitru Matcovschi. Iar când făceam cale întoarsă, ne-am oprit pentru câteva clipe la Casa Radioului de pe strada Mateevici, 65. Bibliotecara Natalia Cojoharenco le-a povestit cum a fost sădit parcul și săpat lacul, iar Ion Borș le-a vorbit copiilor despre Cenaclul „Mateevici” și despre Casa Radioului și imisiunile puse în eter în direct. Le-a vorbit despre casa în care a locuit la începul anilor 50, secretarul general al URSS, tovarășul Brejnev, pe atunci conducător al RSSM. Copiii au rămas satisfăcuți și de excursie, și de plimbare în sânul naturii, făcându-le companie veverițele jucăușe, alergând prin copaci. Vor avea ce povesti părinților și buneilor acasă.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu