Titlu

în dialog cu comunitatea

BIBLIOTECA OVIDIUS ÎŢI OFERĂ CE ARE MAI BUN: INFORMAŢIE UTILĂ, CELE MAI ATRACTIVE SPAŢII, BIBLIOTECARI CALIFICAŢI
VINO ŞI TE VEI CONVINGE!


Menu

joi, 28 iulie 2016

Programul Novateca ne îndeamnă să vedem și să implementăm



În zilele  estivale de 21-22 iulie a.c., un grup de bibliotecari de la Biblioteca Municipală „B.P. Hasdeu” și din suburbiile municipiului, din care am făcut parte și eu, fiind însoțiți de dna Nadejda Mocanu, manager parteneriate Novateca și Mariana Harjevschi, director general al Bibliotecii Municipale din Chișinău, am întreprins o deplasare de studiu la Brăila.  Această vizită de lucru a fost posibilă grație programului „Fond de burse”  din cadrul Programului Novateca. A fost un schimb de experiență productiv. Bine a zis, cine a zis, că „mai bine o dată să vezi, decât  zece ori să auzi”. Și într-adevăr, la Biblioteca Județeană „Panait Istrati” din Brăila am avut ce vedea. Ne-a ghidat domnul doctor Claudiu Brăileanu, șeful Serviciului Relații cu Publicul. Biblioteca Județeană este formată din două edificii - un conac vechi cu odăi spațioase și tavane înalte este rezervat pentru secțiunile Împrumut  carte adulți și o clădire modernă cu ludotecă, mediatecă, sală de calculatoare, Centrul Multicultural etc. Toate sălile sunt pe domenii, aparte. Sunt săli spațioase, nu este înghesuială, ca la noi, când pe un spațiu limitat vrei să le faci pe toate. La intrare în bibliotecă este instalat un televizor LD la care sunt permanent prezentate noutăți editoriale, achiziții noi, anunțuri etc.
Din activitățile ce le întreprind brăilenii la bibliotecă, am reușit să asistăm doar la câteva și la acelea nu cap-coadă, din cauza timpului limitat. Am sesizat multe activități creative, educative pe care le organizăm și noi – confecționarea obiectelor din mărgelușe, cusutul, inițiere în jocul de șah, activități de vacanță, lecturile poveștilor etc. Dar și unele activități noi. Mi-a atras atenția implicarea activă și inovațională a voluntarilor, susținerea voluntariatului.
Am participat la câteva ședințe ale Clubului de vacanță,ediția a II-a, membrii căruia sunt copiii cu vârste cuprinse între 4 și 14. Copiii  participanți la peste 40 de ateliere pătrund în universul cunoașterii, prin joc și voie bună, prin activități non-formale, organizate de bibliotecari, voluntari și partenerii Bibliotecii implicați în proiect. Desigur, în două zile, „de pe corabie, la bal”, multe lucruri doar le-am intuit. Dar, din ceea ce am reușit să vedem, m-a impresionat mult atelierele: „Cu Ursulici în țara sănătății!” susținut de dr. Ionel Bratu; atelierul de Quilling susținut de bibliotecara Mihaela Lungu,  atelierul „Cu și despre ciocolată” coordonator Vera Maxim, atelierul „Miniart pentru pici” coordonator Leta Răileanu și altele. Am aflat lucruri utile ce ne vor fi de folos să le implementăm și în biblioteca noastră.
M-a fascinat acest oraș de pe malul Dunării. O arhitectură deosebită. Fântâna Cinetică, sculptată de cunoscutul maestru Constantin Lucaci. Hamacele din parcuri și amatorii de lecturi în aer liber.  
Mulțumesc  programului Novateca pentru susținerea bibliotecilor în organizarea și dezvoltarea serviciilor noi prin schimb de experiență!
Liuba Ciobanu, șef filiala „Ovidius”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu